Blizzard folyamatos küzdelmet folytat annak érdekében, hogy a hibrid kasztok – amilyen a druida is – a rész feladataikban, ne legyenek sokkal gyengébbek, mint a specializált kasztok. Emellett arra is kell figyelniük, hogy a multifunkcionalitás mellett, ne legyenek túl erősek sem.

Talán ez az egyik oka, hogy ezen karakterosztályok egyensúlyozása még most is tart. De úgy tűnik a Cataclysm-re végre eléri a kitűzött célt a fejlesztőcsapat.

A Balance tree legjelentősebb változása a Moonkin-eket olyannyira meghatározó Eclipse újratervezése.  Kiveszik mint talent és a balance druidáknak, egy alap User Interface funkció lesz. Minden alkalommal amikor Arcane sebzést okoz a druida, az interface eltolódik a Nature irányba, ezáltal növelve azok sebzését.

Nature sebzésnél Arcane irányba történik az elmozdulás. Gyakorlatilag egy két végponttal kiegyensúlyozott mérleg – hűen az ág nevéhez -, amit sokkal kevésbé befolyásol az, ha a játékosnak mozognia kell. Magától is vissza fog térni egy idő után a középpontba a skála, de nem túl gyorsan, hiszen akkor ugyanúgy kemény büntetés lenne a mozgás.

Kapnak még egy új képességet a spec tagjai, a Nature’s Torrent amely a többi mágiahasználó kevert sebzésű képességéhez hasonlóan arcane és natrure sebzést ad le, mindig azt, amire érzékenyebb a célpont.

A Feral ág változásai nem ennyire szembetűnőek, de nem kevésbé fontosak. A macskáknak a rotációját akarják kicsit kevésbé szigorúra alakítani, hogy ha becsúszik egy-két miss, vagy nem tudnak mindig a célpont mögött állni, ne essen vissza jelentősen a leadott sebzés. A macik esetében azt szeretné elérni a cég, hogy legyen egy kicsit nagyobb változatosság a tankolás folyamatában. A kiegészítő képességeit mindkét formának szeretnék megerősíteni, elsődlegesen egy olyan megszakítással, ami nem okoz sebzést, de nincs global cooldown-on.

A Restoration spec legfontosabb újdonsága az, hogy a Tree of life megszűnik passzív képességnek (formának) lenni. Ezt azzal indokolták, hogy a druidáknak túl sok egyéb funkciót kell feláldozniuk azért, hogy ugyanolyan jól gyógyítsanak, mint a többi kaszt, emellett szeretnék, ha lenne legalább egy specializáció, amiben a kaszt tagjai humanoid formájukban vannak. Így a Tree of life képesség cooldown-t kap, és úgy fog működni, mint a Warlock-ok Metamorphosis-a, ezzel nagyobb bónuszt ad, amikor aktív. Még egy változás, hogy a Heal Over Time spell-ekre hatással lesz a crit és a haste stat.

 

Új képességek:

Trash (lvl 81): Sebző képesség, amely 10 yardon belül minden ellenfélre vérzés kategóriájú, 2 másodpercenként sebző, 6 másodperc időtartalmú DoT-t tesz. 5 mp cooldown, 25 rage. Betesznek emellé olyan talent-eket, amelyek növelik a vérző célpontokat érő sebzést, a Swipe is kap ilyen bónuszt.

Stampeding Roar (lvl 83): A druida képes lesz minden 10 yardon belül tartózkodó társ mozgási sebességét 40%-al megnövelni 8 másodpercre. 3 perces cooldown, ingyenes skill. Mind macska és medve formában használható, célja a feral druidák csapat segítő funkciójának fejlesztése.

Wild Mushroom (lvl 85): A célpont területen egy gombát növeszt, amely 4 másodperc múlva láthatatlanná válik, és amint valaki rálép, felrobban. 40 yard távolságon belül tehető le, nincs cooldown, és instant. Annak ellenére, hogy AoE képesség, hatásos lesz egy célpont ellen is. A druida maga is berobbanthatja a gombát. Főként Balance ágon lesz hatásos.

 

Passzív talent bónuszok:

Új feature. Minden talent ág kap 3 bónuszt, melyek sorban aktiválódnak. Minél több pont van az adott ágra osztva annál több extrát kap a játékos. Minden tree 3 bónuszt kap.

 

Balance:

Spell Damage: Mágikus sebzés növelés

Spell Haste: Mágiák varázslási idejének csökkentése

Eclipse: UI funkció. Egy Nap és egy Hold fogja szimbolizálni. Az Arcane mágia a Nap felé, a Nature a Hold felé mozdítja el, az ellentétes típus sebzését növelve.

 

Feral (Cat):

Melee Damage: közelharci támadás sebzésének növelése

Melee Critical Damage: közelharci sebzések kritikus sebzés mértékét növeli

Bleed Damage: A vérzések sebzését növeli

Feral (Bear):

Damage Reduction: Passzív bekapott sebzés csökkentés

Vengeance: Minden tank spec megkapja. Azt hivatott biztosítani, hogy a felszerelés fejlődésével, a tankok agró generálása ne maradjon le a DPS sebzéséhez képest. Minden bekapott sebzés a mértékének 5%-val növeli a tank Attack Power-ét. Ez maximálisan a karakter maximum életerejének a 10%-a lehet.

Savage Defense: A mostani skill megy át Mastery bónuszba. Crit sebzés bevitele esetén sebzés csökkentést kap a karakter.

A feral mastery-k közül mindig az érvényesül, amilyen formában a karakter éppen van

 

Restoration:

Healing: A gyógyítások hatásának növelése

Meditation: A spiritből történő harc közbeni mana visszatöltés

HoT scale Healing: A Heal Over Time mágiák skálázódása, minél kevesebb életereje van a célpontnak annál többet fognak rajta gyógyítani.

Egyéb:

Megszűnik az Abolish Poison varázslat. A Restoration druidák kapnak egy Dispell Magic-et amivel társakról tudnak kártékony mágiát eltávolítani. Minden druida megtartja a Cure Poison és a Remove Curse spell-eket.

A Tree of Life és a Moonkin formák kaphatnak új kinézetet, ám ez a rendelkezésre álló idő miatt, közel sem biztos, hogy a kiegészítővel érkezik, lehet, egy későbbi patch fogja megoldan