A Hunter kaszt változásai a World of Warcraft Cataclysm játékban.

Sokakban felmerült már az eddigiekben is, hogy a vadász vajon miért manahasználó. Sokan fejtették ki ellenvéleményüket a különböző fórumokon, és úgy látszik elérték a hatást. A kiegészítőben focus-t használnak mesterlövészeink.

A focus-t leginkább a rogue-k energy-éhez lehetne hasonlítani. Fix időközönként tér vissza, nem befolyásolja az intellect, csak a haste. Alapból 6 focus-t nyernek vissza másodpercenként, viszonyítási alapként a rogue-k 10 energy-t kapnak minden másodpercben. Ezen kívül lesz még egy-két képesség, ami elősegíti majd a focus visszatermelődését. Lássuk milyen focus költségre számíthatunk a különböző skill-eknél.

Steady shot / Cobra shot: ingyenes, lövésenként 9 focus-t generál (másodpercenként 12, 6 helyett)
Arcane shot / Chimera shot / Explosive shot: 45 focus
Aimed shot / Multi shot: 60 focus
Concussive shot / Tranquilizing shot: 35 focus
Rapid fire / Master’s call / Disengage: 30 focus

További fontos változtatások:

A töltények megszűnése. A lőfegyverek nem fognak muníciót használni, minden a változtatás pillanatában a karaktereken lévő lövedék, eladhatóvá válik. A tölténytáska, vagy a tegez tárolóvá változik, de ezek csak a hunter kasztú karakterek esetében.

A pet-ek két kategóriába tartoznak majd. Aktív és passzív. Egyszerre 3 aktív állata lehet egy hunter-nek (BM specen valószínűleg 5), melyek között harcon kívül bármikor válthat. A passzív pet-ek, nagy számban lesznek tárolhatóak az istállókban. Ahhoz hogy egy állat átkerüljön egyik kategóriából a másikba, vissza kell menni a városokban található NPC-khez.

Első szinten már egy fajfüggő pet-el indulnak a hunterek, és 10. szinten szelídíthetnek egy újabbat. Az állatok képességei specializálódnak, sebzésük még közelebb kerül egymáshoz. Az új képességeknek az lesz a célja, hogy a hunter az állatok között váltva egy hiányzó posztot tudjon betölteni a csapatban. Lássunk egy-két példát!

Wind Serpent-ek: Mágikus sebzés növelő debuff-ot tesznek a célpontra (hasonló a lock-ok átkához)
Ravager-ek: Fizikai sebzés növelő debuff-ot tesznek a célpontra (a warrior képességhez hasonlóan)
Hiénák: Vérzést okoznak a célpontnak (hasonlóan a druida képességekhez)

Új képességek:

Cobra shot (lvl 81): Nature sebzést okoz fizikai helyett, egy cooldown-on van a Steady shot-tal. Egy alternatíva a huntereknek, a nehéz páncélzatú ellenfelek ellen, valamint a Best Master ágba tesznek talenteket, aminek segítségével, ez lesz az ág fő lövése.

Trap Launcher (lvl 83): A képesség használatát követően, a következő csapda egy 40 yardon belüli területre lesz kilőhető. Hasonlóan a mostani Freezing Arrow képességhez, ezért ezt a skill-t ki fogják venni. 1 perces cooldown, viszont nincs a global cooldown-on.

Camouflage (lvl 85): A hunter egy rejtett állapotba lép – ami nem egyenlő a stealth-el – mely megvédi minden távolsági támadástól. Területre ható képességek hatnak rá, ugyanúgy, mint a közelharci támadások, és sebzés okozása, vagy elszenvedése megtöri a hatást. A hunter mozoghat, és tehet le csapdákat, és az első Camouflage hatása alatt végrehajtott támadás –ami egyben meg is töri – bónuszsebzést kap.

Passzív talent bónuszok:

Új feature. Minden talent ág kap 3 bónuszt, melyek sorban aktiválódnak. Minél több pont van az adott ágra osztva annál több extrát kap a játékos. Minden tree 3 bónuszt kap.

Beast Mastery:

Ranged Damage: távolsági támadás sebzésének növelése

Haste: támadás sebességének növelése

Pet Damage: Az eddig talent-ekből kapott sebzésnövelő hatások nagyja megszűnik, és ez a mastery veszi át a szerepüket

Marksmanship:

Ranged Damage: távolsági támadás sebzésének növelése

Armor Penetration: az ellenfél páncélzatának sebzéscsökkentő hatásának csökkentése

Double Shot: Esély a hunter-nek, hogy egy ingyenes, global cooldownba bele nem számító 50%-os sebzésű lövést lőjön el

Survival:

Ranged Damage: távolsági támadás sebzésének növelése

Ranged Critical Damage: távolsági sebzések kritikus sebzés mértékét növeli

Elemental Damage: A különböző hunter képességekhez, mint csapdák, explosive shot, stb. rendel különféle elemi sebzéseket.

Egyéb

Új talentek:

A Beast Mastery ágon lesz egy Careful Aim nevű talent, ami a Steady shot és Cobra shot képességek lövési idejét, és a sebzését növeli meg. A cél az, hogy ezáltal – különösképpen Camouflage alatt – ezek a skill-ek, használható nyitólövésekké váljanak.

Ugyancsak ezen az ágon lesznek olyan talentek, amik a Cobra shot-ot erősítik, a Steady shot-tal szemben ilyen pl. a Longevity amely a lövési időt csökkenti 1,5 mp-re.

Rapid Recuperation, a Rapid Fire képesség 20/40/60 focus-t ad azonnal, és a Rapid Killing 3 focus-t ad másodpercenként.

Efficency csökkenti a Chimera shot, Aimed shot és az Arcane shot focus költségét.

Thrill of the Hunt, minden kritikus sebzés focus-t generál.

Hunter vs. Wild, növeli a focus termelést, amikor a pet lassítva, stun-olva, vagy helyhez kötve van.