A World of Warcraft Cataclysm Mage kasztjának változásai

A mágus – a játék üvegágyúja – 2 kiegészítő után is küzd balance gondokkal. Eddig nem sikerült a fejlesztőknek eltalálni az egyensúlyt a különböző spec-ek között, reméljük a Cataclysm végre megoldja ezt.

Az eddigi infók alapján talán kedvelt varázslóink az egyik kaszt, ami a legkevesebb változáson esik át. Nincs is szükségük teljes mechanikai átalakításra, hiszen egy elég jól funkcionáló karakterosztályról beszélünk, az egyetlen, amit el kéne érni, hogy ne 1, maximum 2 féle talent kiosztással tudjanak helyt állni a raidekben.

Az Arcane Missiles spell-t újratervezik és egy proc alapú mágia lesz belőle. Amikor a mágus sebzést okoz egyik varázslatával – ez lehet bármelyik – az Arcane Missiles bizonyos eséllyel elérhetővé válik. Ez a változtatás remélhetőleg kicsit dinamikusabb játékstílust tesz lehetővé, különösen alacsony szinten.

Kivesznek egy jó pár varázslatot, ezek között van az Amplify Magic, Dampen Magic, Fire Ward, Frost Ward, de nem kizárt, hogy a későbbiekben bővül a lista. Blizzard úgy gondolta, ezek a spell-ek nem elég élvezetesek.

Az étel és ital készítés szintkövetelményét megnövelik, valószínűleg 40-es szint környékén lesznek tanulhatóak. Nem kell aggódni, azzal fogják ellensúlyozni, hogy rendbe teszik az alacsony szintű mage-k managazdálkodását. További változtatás, hogy az idézett ellátmány mana-t és életerőt egyaránt visszaad.

A Scorch-t megpróbálják beépíteni a Fire mágusok rotájába, akkor is, ha van valaki más, aki a crit buffot szolgáltassa. Szeretnék, ha egy hatékony sebző mágia válna belőle, ennek érdekében még több bónuszt fog adni a mágus számára, és talent-ek is fejlesztik majd.

Új talent-ek:

Az Arcane Focus mana-t ad vissza minden alkalommal, amikor egy mágia – Arcane Missiles is beleértve – nem talál be. Ezzel szeretnének az Arcane mágusoknak még több eszközt adni a mana-juk menedzselésére.

A Playing with Fire a mostani hatása helyett a következő bónuszt adja: Minden alkalommal, amikor közelharci támadás éri a mage-t, csökken a Blastwave cooldown-ja.

A Pyromaniac Haste buffot ad, amikor 3 vagy több célponton ketyeg a mágus által feltett Fire DoT.

A Burnout talent segítségével a mana kifogytával az életerejükből varázsolhatnak a mágusok.

Új képességek:

Flame Orb (lvl 81): Prince Taldaram képessége ihlette varázslat. Egy lángoló gömböt idéz mely követi célpontját, és minden útjába kerülő ellenséges célpontot meglő egy tűzsugárral. Fontos megjegyezni, hogy nem channeled spell-ről van szó. A tűz spec-en lévők valószínűleg tovább is fejleszthetik majd, például a gömb felrobbanhat, amikor eléri célpontját.

Time Warp (lvl 83): Passzív Haste növelő hatás, gyakorlatilag a sámánok Bloodlust/Heroism képességével egyezik. Az egyetlen plusz hatás, hogy megnöveli a mágus mozgási sebességét (csak az övét). Ugyanúgy vonatkozik rá az exhaustion debuff, és nem adódik össze a sámán buffal.

Wall of Fog (lvl 85): Egy vékony, 30 yard hosszú Frost sávot idéz a mágus előtt, amely lelassít minden rajta áthaladót. A mana költsége miatt inkább csapatok ellen lesz hatékony, célja hogy egy csatamező irányítására alkalmas eszköz legyen a mage arzenáljában. 10 másodperc hatóidő, 30 másodperc cooldown. Ez sem channeled spell.

 

Passzív talent bónuszok:

Új feature. Minden talent ág kap 3 bónuszt, melyek sorban aktiválódnak. Minél több pont van az adott ágra osztva annál több extrát kap a játékos. Minden tree 3 bónuszt kap.

 

Arcane:

Spell Damage: Mágikus sebzés növelés

Spell Haste: Mágiák varázslási idejének csökkentése

Mana Adept: Ennek a segítségével az Arcane-ra specializálódó mágusoknak a mana-juk mennyiségével arányosan fog változni a sebzésük. A fejlesztők szerint már így is a mana-val való „játék” jelenti a kihívást ennek az ágnak, ezért több eszközt adnak nekik amivel mana-t nyerhetnek vissza, és a sebzésüket is ettől teszik függővé.

 

Fire:

Spell Damage: Mágikus sebzés növelés

Spell Crit: Mágiák crit esélyének növelése

Ignite: A talent átkerül masterybe, és most már minden direkt fire sebzés-re vonatkozik, vagyis egy DoT sebzést tesz a fire spell által megsebzett célpontra. Az ereje is nagyobb lesz, mint a talenté volt.

 

Frost:

Spell Damage: Mágikus sebzés növelés

Spell Critical Damage: Mágikus sebzések kritikus sebzés mértékét növeli

Death Frost: A Frost Bolt használata olyan buffot ad a mage-nek, amely megnöveli a Frost, Fire és Arcane mágiáinak sebzését. Ez a buff nem vonatkozik a Frost Bolt-ra. Azt remélik, hogy ennek köszönhetően a Frost nem csak Frost Bolt spammeléséből fog állni, hiszen ha csak azt használja valaki, akkor elbukja a buffot.

süti beállítások módosítása